logo
Steenstraat 11 | 5961 ET | Horst T: 077-3982439 | E: mt.8759@ah.nl

Albert Heijn voor 3e jaar op rij meest duurzame supermarktketen van Nederland

Geplaatst op 25 April 2019 om 09:30 door Simone Tuinenburg

2937 keer gelezen

Gezonde voeding, ketentransparantie, voedselverspilling en verpakkingen centraal in Albert Heijn Duurzaamheidsverslag 2018.

Voor de derde keer op rij hebben consumenten Albert Heijn uitgeroepen tot meest duurzame supermarkt van Nederland. Dit werd bekendgemaakt tijdens de uitreiking van de Sustainable Brand Awards 2019 in Amsterdam. De prijs is gebaseerd op de Sustainable Brand Index, een jaarlijks onderzoek onder Nederlandse consumenten naar hun perceptie van de duurzaamheid van bekende merken in Nederland.

CEO Marit van Egmond van Albert Heijn voelde zich namens de supermarktketen vereerd om voor de derde keer op rij deze prijs te winnen: “We zetten ons al jaren in voor mens, dier en milieu. Dat doen we samen met onze telers en boeren, leveranciers en overige partners. Gelukkig worden onze inspanningen opnieuw herkend".

Duurzame dilemma’s
In 2018 maakte Albert Heijn belangrijke stappen op verschillende aandachtsgebieden: reductie van (plastic) verpakkingsmaterialen, tegengaan van voedselverspilling en inzicht bieden in de herkomst van producten. CEO Van Egmond is trots op alle stappen, ondanks verschillende dilemma’s.

Fotobijschrift: CEO Marit van Egmond (midden) en Anita Scholte op Reimer, directeur Kwaliteit & Duurzaamheid van Albert Heijn ontvangen de Sustainable Brand Award 2019 in de categorie Supermarkets uit handen van Erik Elvingsson Hedén, founder van Sustainable Brand Index.

Reageren