Bekijk
Steenstraat 11 | 5961 ET | Horst T: 077-3982439 | E: mt.8759@ah.nl
Laatste nieuws
Meer blogsAlbert Heijn en LINDA. lanceren het tijdschrift VRUCHT., een ode aan groente en fruit
Geplaatst op 14 July 2020 om 11:05 door Simone Tuinenburg
2507 keer gelezen
Vandaag lanceert Albert Heijn samen met de redactie van LINDA. het tijdschrift VRUCHT., een ode aan groente en fruit. Voor deze mooie verse en gezonde producten hebben wij al jarenlang een enorme passie en dat zie je terug in het blad. Met onder meer Ronald de Boer & Romy Monteiro die samen de keuken induiken, ouders met in het oog springende groente- en fruittraktaties, onze vaste telers en hun groenten van Nederlandse bodem, talrijke recepten, gekke groenteweetjes, feitjes en uitdrukkingen en andere inspirerende verhalen. VRUCHT. is verkrijgbaar bij aanschaf van LINDA. magazine.
Marit van Egmond, CEO van Albert Heijn: “Steeds meer mensen realiseren zich wat eten voor je gezondheid kan betekenen. We zien dan ook dat er steeds meer groente en fruit wordt gegeten, juist ook in de afgelopen Corona maanden. Nog nooit verkochten wij zoveel kiwi’s en sinaasappels. Maar beter eten is soms ook een uitdaging, dat zien we terug in onderzoek dat wij regelmatig doen. We inspireren klanten elke dag met een grote keuze in gezonde, betaalbare producten, recepten en tips voor een gezondere levensstijl. Daarom besteden we veel aandacht aan groente en fruit, aan onze telers en boeren, en hebben we nu VRUCHT. gemaakt, samen met de redactie van LINDA. Leuk om te lezen in de vakantieperiode.”
VRUCHT
VRUCHT. is een ode aan groente en fruit en de inhoud is mede op basis van de jaarlijkse Albert Heijn groente- en fruitmonitor tot stand gekomen. Het tijdschrift staat vol inspirerende verhalen, mooie fotografie, tips en boeiende feiten over groente en fruit. Het blad wordt verspreid bij het augustusnummer van LINDA. en is vanaf 15 juli verkrijgbaar. Vanaf 27 juli is het magazine gratis voor klanten van Albert Heijn bij besteding van 10,- euro aan groente en fruit.
Frambozen voor LINDA.foundation
Naast de samenwerking met de redactie van LINDA. voor dit unieke blad, is de LINDA.foundation een vaste partner van Albert Heijn. Voor elk doosje frambozen dat deze week verkocht wordt bij Albert Heijn, gaat een deel van de opbrengst naar de LINDA.foundation. Met dat geld kan de stichting gezinnen die het financieel moeilijk hebben, een steuntje in de rug geven.
Groente- en fruit monitor Albert Heijn
Albert Heijn doet jaarlijks veel onderzoek naar groente en fruit. Uit de meest recente groente- en fruitmonitor blijkt dat Nederlanders steeds meer groente en fruit eten. Echter haalt 58% van de ondervraagden niet de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid van 250 gram groente en 2 stuks fruit. Uit eerder onderzoek bleek al dat meer dan de helft van Nederland niet op de hoogte is van deze aanbevolen dagelijkse hoeveelheid. Afgelopen jaar waren sperziebonen (88%), sla (88%) en komkommer (87%) de meest gegeten groenten, terwijl bloemkool, andijvie en snijbonen steeds minder vaak op het bord te vinden zijn. Voor fruit geldt dat de aardbei (51%), bananen (44%) en appels (35%) de podiumplaatsen behalen, terwijl de blauwe bes ‘de nieuwkomer’ is (9%).
Marit van Egmond, CEO van Albert Heijn: “Steeds meer mensen realiseren zich wat eten voor je gezondheid kan betekenen. We zien dan ook dat er steeds meer groente en fruit wordt gegeten, juist ook in de afgelopen Corona maanden. Nog nooit verkochten wij zoveel kiwi’s en sinaasappels. Maar beter eten is soms ook een uitdaging, dat zien we terug in onderzoek dat wij regelmatig doen. We inspireren klanten elke dag met een grote keuze in gezonde, betaalbare producten, recepten en tips voor een gezondere levensstijl. Daarom besteden we veel aandacht aan groente en fruit, aan onze telers en boeren, en hebben we nu VRUCHT. gemaakt, samen met de redactie van LINDA. Leuk om te lezen in de vakantieperiode.”
VRUCHT
VRUCHT. is een ode aan groente en fruit en de inhoud is mede op basis van de jaarlijkse Albert Heijn groente- en fruitmonitor tot stand gekomen. Het tijdschrift staat vol inspirerende verhalen, mooie fotografie, tips en boeiende feiten over groente en fruit. Het blad wordt verspreid bij het augustusnummer van LINDA. en is vanaf 15 juli verkrijgbaar. Vanaf 27 juli is het magazine gratis voor klanten van Albert Heijn bij besteding van 10,- euro aan groente en fruit.
Frambozen voor LINDA.foundation
Naast de samenwerking met de redactie van LINDA. voor dit unieke blad, is de LINDA.foundation een vaste partner van Albert Heijn. Voor elk doosje frambozen dat deze week verkocht wordt bij Albert Heijn, gaat een deel van de opbrengst naar de LINDA.foundation. Met dat geld kan de stichting gezinnen die het financieel moeilijk hebben, een steuntje in de rug geven.
Groente- en fruit monitor Albert Heijn
Albert Heijn doet jaarlijks veel onderzoek naar groente en fruit. Uit de meest recente groente- en fruitmonitor blijkt dat Nederlanders steeds meer groente en fruit eten. Echter haalt 58% van de ondervraagden niet de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid van 250 gram groente en 2 stuks fruit. Uit eerder onderzoek bleek al dat meer dan de helft van Nederland niet op de hoogte is van deze aanbevolen dagelijkse hoeveelheid. Afgelopen jaar waren sperziebonen (88%), sla (88%) en komkommer (87%) de meest gegeten groenten, terwijl bloemkool, andijvie en snijbonen steeds minder vaak op het bord te vinden zijn. Voor fruit geldt dat de aardbei (51%), bananen (44%) en appels (35%) de podiumplaatsen behalen, terwijl de blauwe bes ‘de nieuwkomer’ is (9%).
Reageren
Andere blog berichten
- Consumenten vinden Albert Heijn opnieuw meest duurzame supermarkt14 April 2022 om 15:49
- Consumenten vinden Albert Heijn opnieuw meest duurzame supermarkt14 April 2022 om 15:48
- Albert Heijn zet standaard op plantaardige voeding14 March 2022 om 10:55
- Albert Heijn start met volgende stap van geleidelijke invoering Nutri-Score 4 January 2022 om 14:42
- Zoete aardappelen uit Nederland bij Albert Heijn 1 December 2021 om 16:05
- Sponsoractie Voetbalpassie van Albert Heijn en KNVB levert 1,6 miljoen euro op voor amateurclubs in Nederland13 October 2021 om 18:40
- AH-gehakt van bakje naar zakje: jaarlijks 500.000 kilo minder plastic21 September 2021 om 11:05
- Nieuwe houdbare plantaardige zuivelalternatieven bij Albert Heijn 9 August 2021 om 16:58
- Nieuwe houdbare plantaardige zuivelalternatieven bij Albert Heijn 9 August 2021 om 16:58
- Albert Heijn introduceert digitale kassabon 3 August 2021 om 13:25