logo
Steenstraat 11 | 5961 ET | Horst T: 077-3982439 | E: mt.8759@ah.nl

Albert Heijn weer meest duurzame supermarkt van Nederland

Geplaatst op 14 May 2020 om 17:00 door Simone Tuinenburg

2503 keer gelezen

Albert Heijn is voor het vierde jaar op rij verkozen tot de meest duurzame supermarktketen van Nederland. Dat is de uitkomst van de Sustainable Brand Index™ 2020, het grootste en meest toonaangevende onderzoek in Europa op het gebied van consumentenmerken en duurzaamheid. Albert Heijn reageerde verheugd op de uitverkiezing. De supermarktketen ziet het als een belangrijke erkenning van consumenten voor de belangrijke stappen van de afgelopen jaren op het gebied van een gezonde levensstijl, minder verpakkingen, minder voedselverspilling, transparante ketens en klimaat.

Marit van Egmond, CEO van Albert Heijn: “Ik ben heel trots op het feit dat we opnieuw verkozen zijn tot meest duurzame supermarktketen. Wij vinden het essentieel dat het eten waarvan we zo genieten, is geproduceerd met aandacht voor mens, dier én milieu. Dat is lang niet altijd eenvoudig, maar stap voor stap maken we voortgang. Gelukkig doen we dat niet alleen, maar samen met onze telers, boeren, leveranciers en overige partners.”

Volgende stappen
En Albert Heijn blijft stappen zetten, ook in 2020. Zo maakte de supermarktketen eind april bekend de samenwerking met melkveehouders van zuivelleveranciers Royal A-ware en Zuivelcoöperatie DeltaMilk te verlengen en te streven naar klimaatneutrale melk in 2021. Begin mei verscheen Gezond Vooruit, een gratis magazine van Albert Heijn over gezond eten en gezond leven.

Duurzaamheidsverslag
Begin april publiceerde Albert Heijn zijn duurzaamheidsverslag over 2019 voor het eerst conform de internationale GRI-standaard.

Reageren